Dienstverlening

Alles draait om de klanten. Zodat zij krijgen waar ze recht op hebben.

Klanttevredenheid is het allerbelangrijkst!

Dienstverlening is het hart van onze taken. Al onze processen zijn klantgericht. Want we willen graag tevreden klanten. Uiteraard hebben we veel te maken met veranderingen. Wet- en regelgeving wordt aangepast, techniek verbetert en ook de wensen van de klant gaan daarin mee. Onze mensen van dienstverlening bewegen zo flexibel mogelijk mee met die constante dynamiek. De teams zijn er verantwoordelijk voor onze klanten in één keer, goed en zo snel mogelijk, te helpen.

We streven als organisatie naar een goede dienstverlening, waarin klantgerichtheid en constante verbetering van het proces centraal staan. En we vinden de ontwikkeling van medewerkers zeer belangrijk. Omdat de teams bij SV en PGB zelf verantwoordelijk zijn voor hun resultaten vraagt dat om coachend leiderschap van onze leidinggevenden.

Functieprofielen

Service medewerker Sociale Verzekeringen

De medewerkers in de serviceteams zetten zich in om onze klanten snel en in één keer goed te helpen

Lees meer

Service medewerker Persoonsgebonden Budget (PGB)

Onze servicemedewerkers voelen echte verantwoordelijkheid voor budgethouders en zorgen dat zij krijgen waar ze recht op hebben

Lees meer

Teamleider Sociale Verzekeringen

Onze teamcoaches zorgen dat de teams goed functioneren

Lees meer

Verhalen van collega's

"Vrijheid om je eigen werk te beheren"
Nalini - Service medewerker
"Altijd dat stapje extra doen om het nóg beter te maken voor onze klanten"
Basma - Service medewerker
"Collega's blij maken met nieuwe software"
Maurits - Product Owner Frontend
"Meedenken over een betere organisatie"
Marloes - Scrum Master
"Een klacht ombuigen tot een glimlach, daar doe ik het voor"
Ivo - Webcaremedewerker

Over het vakgebied dienstverlening

Verspreid over heel Nederland werken meer dan 1.500 mensen dagelijks voor onze 5,6 miljoen klanten. Service medewerkers en teamcoaches zetten zich in om beoordelingen, wijzigingen en uitbetalingen zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ze hebben direct klantcontact, per telefoon, WhatsApp en e-mail, en staan bekend om hun klantvriendelijkheid en probleemoplossend vermogen. En andere collega’s houden weer de website up-to-date of doen efficiencyonderzoeken en werken procesverbeteringen uit.

De dienstverlening is verdeeld in twee aparte onderdelen. Het onderdeel dienstverlening PGB in Utrecht Papendorp. En het onderdeel dienstverlening SV voor de sociale verzekeringen. Die collega’s werken vanuit tien kantoren verspreid over heel Nederland.

We hebben veel klanten en dus veel werk en verantwoordelijkheden. Dat betekent flink doorwerken, maar wel met soms een geintje tussendoor. De organisatie is informeel, en als je er je kansen pakt, kun je je blijven ontwikkelen.

Vacatures

Welke carrièrekansen liggen er voor jou bij de SVB? Bekijk onze vacatures

Lees meer

Arbeidsvoorwaarden

De SVB beschikt over goede arbeidsvoorwaarden!

Lees meer

Sollicitatieprocedure

Ik solliciteer, hoe gaat het dan verder?

Lees meer

De SVB, de uitvoerder van volksverzekeringen in Nederland