Deze website gebruikt cookies die nodig zijn om de website te laten functioneren. Daarnaast gebruiken we cookies die op anonieme wijze het gebruik van de website bijhouden. Onze cookies dienen nadrukkelijk niet om je te volgen of om je iets te verkopen.
Maak kennis met Ricardo!
Sinds januari 2023 vervult Ricardo de rol van integratiespecialist bij het Integratie Competence Center van de SVB. In dit dynamische team staat hij aan de frontlinie van het beheer en de doorontwikkeling van het SVB-brede integratieplatform.
Impact maken
“Ik ontwikkel integraties tussen verschillende systemen zodat deze informatie met elkaar kunnen uitwisselen. Hierdoor kunnen collega’s sneller en gemakkelijker hun werk doen. Bijvoorbeeld bij het versturen van brieven of ophalen van klantgegevens. Mijn team en ik zorgen ervoor dat deze processen veilig, snel en zorgvuldig verlopen. We zitten op dit moment midden in een migratie van ons oude platform naar een nieuw platform en die gelegenheid grijpen we meteen aan om bepaalde zaken te optimaliseren of op een andere manier te doen. Op die manier kun je ook echt impact maken in je werk, je denkt mee en doet proactief verbetervoorstellen.”
Dynamiek door verschillende achtergronden
“Het team waarin ik werk is heel gevarieerd en bestaat uit mensen die al jaren bij de SVB werken, een paar externe medewerkers en collega’s die pas begonnen zijn bij de SVB. Die verschillende achtergronden leveren heel veel dynamiek op. Er is een goede mix van ervaring en frisse blikken. En met iedere verandering van het team komt toch weer de vraag: waarom doen we bepaalde dingen op een bepaalde manier. En dat is mooi, want ik vind het belangrijk om telkens te reflecteren op je werk.”
De overheid heeft het imago van traag en log, maar de SVB is juist volop in beweging.
Uitdagende omgeving
“Voor mij is dit de eerste keer dat ik bij zo’n groot bedrijf werk. Hoewel de overheid het imago heeft van traag en log is de SVB juist volop in beweging. Ik ervaar het als een uitdagende omgeving. We staan hier absoluut niet stil, we denken en werken juist vooruit.”
Flexibiliteit kantoor en thuiswerken
“De verdeling tussen op kantoor en thuiswerken is bij mij fiftyfifty. We hebben één vaste kantoordag met het team, en de rest van de week ben je flexibel en maak je zelf de afweging of het handiger is om naar kantoor te komen. Face tot face schakel je nu eenmaal sneller en het is gemakkelijker om dingen af te stemmen. Wat ook handig is: mijn standplaats is Amstelveen, maar je kunt ook terecht op andere kantoren. Zo ga ik zelf regelmatig, met een paar andere collega’s, naar het kantoor in Utrecht vanwege de centrale ligging.”