Deze website gebruikt cookies die nodig zijn om de website te laten functioneren. Daarnaast gebruiken we cookies die op anonieme wijze het gebruik van de website bijhouden. Onze cookies dienen nadrukkelijk niet om je te volgen of om je iets te verkopen.
Maak kennis met Nalini!
Nalini, die al sinds 2007 bij de SVB werkt, is een sociale en positieve Juridisch administratief medewerker op de afdeling AIO. Ze gaat 100% voor een excellente dienstverlening. En voelt zich verantwoordelijk voor de klanten, het team en de teamdoelen. Ze heeft moeite met mensen die humeurig en/of rechtlijnig zijn.
Klanten geven waar ze recht op hebben
De juridisch administratief medewerkers van het serviceteam op de afdeling AIO (Aanvullende Inkomensvoorziening Ouderen) zijn verantwoordelijk voor een betrouwbare dienstverlening. Belangrijk, want het doel is klanten in hun bestaanszekerheid te voorzien. Dat houdt in dat de mensen krijgen waar ze recht op hebben: op tijd, snel en in één keer goed.
“Het werk is zeer gevarieerd. We verwerken als juridisch administratief medewerkers bijvoorbeeld aanvragen voor AIO-aanvullingen en inkomenswijzigingen. De brieven zijn voor een groot gedeelte standaard. Al ontkom je er eigenlijk niet aan zelf handmatig aanpassingen te verrichten. Daarnaast voer je tussendoor telefoongesprekken en vragen van klanten handel je ook af.”
Samenwerking en teambelang
Het serviceteam is verantwoordelijk voor het wegwerken van de dossiers. Dat werkt goed, maar er komt wel een grote dosis vertrouwen bij kijken. Want er is een hoop werk te doen. Dus je moet voor elkaar klaar staan wanneer je ergens niet aan toe komt. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen kwaliteiten en interesses. De een houdt meer van AOW-werk, de ander van controleren. En de derde voelt zich weer verantwoordelijk voor de mailbox. Op die manier heeft iedereen de vrijheid om het eigen werk te beheren.
Ik word blij van een team dat operationeel goed functioneert.
“Ik ben een echte teamspeler. Ik word blij van een team dat operationeel goed functioneert. Dat is op de werkvloer en aan het thuisfront. Als thuis alles op rolletjes loopt zorgt dat ook voor een tevreden medewerker. Want in zekere zin is het thuisfront ook een bedrijf; wat niet functioneert als niet overal aan is gedacht.”
“Ook teamuitjes zijn belangrijk, voor de onderlinge band. Zo hebben we dit jaar twee keer een werkuitje georganiseerd waarbij iedereen aanwezig was. Ik zet mij daar persoonlijk voor in. Dat is ook wat bij mij past.”
Meegaan met de moderne tijd
“De SVB is een betrouwbare werkgever. Er zijn niet voor niets collega’s die hier al jaren werken. Ik ben notabene de jongste in mijn team. Gelukkig gaat men hier wel mee met de tijd; verstelbare bureaus, nieuwe laptops, thuiswerken. Dat hoort in mijn ogen echt bij een moderne werkgever.”
“Zelf ben ik in zekere zin meer betrokken bij de klant, dan dat ik mij bezighoud met de doelen en strategieën van de SVB. Als ik in de auto zit en bedenk hoe mijn dag eruit gaat zien, dan denk ik aan een situatie van een klant die ik moet oplossen. En niet aan het behalen van resultaten.”