Servicedesk medewerker

Binnen de SVB zetten we uiteenlopende systemen in voor het efficiënt en gericht bedienen van onze klanten. Om dat allemaal voor elkaar te krijgen gebruiken we veel verschillende informatiesystemen, van unieke digitale portalen tot gewone kantoorautomatisering. Met een mooie mix van bewezen en nieuwe technologie hebben we een systeemlandschap waar we trots op zijn. De servicedesk medewerkers helpen hun collega’s om continu gebruik te kunnen maken van de IT-systemen en helpen bij het oplossen van eventuele problemen.

Dagelijkse bezigheden van een servicedesk medewerker

Het woord service betekent ook echt waar het voor staat. De servicedesk medewerkers zullen bij ons niet rusten tot ze de vragen of problemen van hun collega’s hebben opgelost. Dankzij hun brede en praktische IT-kennis en hun creatieve geest lossen ze de meeste technische issues slechts zo snel mogelijk op. Samen met vele collega’s en leveranciers houden de servicedesk medewerkers alle systemen up-and-running voor alle SVB’ers. De grootte van onze organisatie én doordat we zoveel verschillende taken uitvoeren als organisatie, zorgen voor een groot speelveld. Dat betekent dat we een ongekende hoeveelheid aan systemen en applicaties gebruiken. De servicedesk medewerker leert daarom continu bij. Iedere dag weer.

Een servicedesk medewerker van de SVB herken je meteen

Het is die bijzondere combinatie van gastvrijheid, klantgerichtheid en het vermogen om werkende oplossingen te bedenken voor uiteenlopende IT-vragen. Dat doen ze direct als het nodig is. Hun computerkennis is groot en ze weten moeiteloos de handigste tips en tricks op te sommen. Op een manier die ook een niet technische collega begrijpt.

Servicedesk medewerker, support medewerker of helpdesk medewerker

Voor dezelfde functie worden vaak verschillende functienamen gebruikt. Zo is de servicedesk medewerker vergelijkbaar met de support medewerker of helpdesk medewerker. Niet enorm belangrijk hoor zo’n naam, het gaat natuurlijk om de inhoud van het werk. En dat onze klanten optimaal geholpen worden.

Dit moet je weten over ons vakgebied IT

Bij de SVB zijn ongeveer 450 mensen werkzaam binnen het vakgebied IT. We kennen vijf afdelingen: managed services, businesssupport en drie afdelingen applicatie-onderhoud en ontwikkeling. Deze laatste drie zijn onderverdeeld in Sociale Verzekeringen (SV), PGB en bedrijfsvoering (generiek). Gezamenlijk zijn de afdelingen verantwoordelijk voor alle technologie binnen de SVB.

Vacature service desk medewerker

Is deze functie jou op het lijf geschreven? En wil je weten of we een vacature service desk medewerker hebben? Houd dan onze vacaturepagina in de gaten of schrijf je in voor onze Job Alert.

Uitgelichte vacatures

DevOps Engineer

  • Arbeidsduur: 32 tot 36 uur
  • Salaris: 4.323,- tot 5.737,-
  • Opleidingsniveau: hbo+, wo, hbo
  • Locatie: Amstelveen
Bekijk de vacature

Informatiemanager AM Zorg

  • Arbeidsduur: 32 tot 36 uur
  • Salaris: 4.850,- tot 6.513,-
  • Opleidingsniveau: hbo, hbo+, wo
  • Locatie: Amstelveen
Bekijk de vacature

Senior Scrum Master

  • Arbeidsduur: 32 tot 36 uur
  • Salaris: 4.323,- tot 5.737,-
  • Opleidingsniveau: hbo, mbo+
  • Locatie: Amstelveen
Bekijk de vacature

De SVB, de uitvoerder van volksverzekeringen in Nederland